gezond zijn gunnen we iedereen
2023
TEam
Director
Gio Isenia
1st AD
Hendley da Cruz
Producer
Nigel Stephania
DOP
Tobias van Daal
1st AC
Harvey van der Gang
Gaffer
Joep Fransen
Grading
Raoel Hulst
Voice-Over
Bibi Espina
Sounddesign
Wave Studios Amsterdam, Paul Much
Service
HERO

Briefing
GGD Brabant-Zuidoost zocht een manier om hun nieuwe interne visie zichtbaar te maken: meer eenheid en samenwerking tussen alle afdelingen. Hun werk is breed, van jeugdgezondheidszorg tot crisismanagement, maar hoe breng je die diversiteit samen in één krachtig verhaal? Tegelijkertijd moest de video ook extern inzetbaar zijn. Hoe laat je niet alleen huidige medewerkers trots voelen, maar trek je ook nieuwe talenten aan? De uitdaging? Een video die zowel intern als extern de impact en waarden van GGD BZO overbrengt.
Approach
Gezondheid is meer dan zorg. Het is preventie, educatie, crisisbeheersing, een netwerk van experts die samenwerken om impact te maken. We kozen voor een verhalende aanpak die niet de losse afdelingen belicht, maar juist hun onderlinge verbinding. De video toont échte werksituaties, van consultaties en vaccinaties tot spoedhulp en preventieprogramma’s, terwijl de voice-over de visie versterkt: de GGD is er altijd, voor iedereen. Dit maakt de video herkenbaar voor huidige medewerkers en aantrekkelijk voor nieuwe professionals die zich willen aansluiten bij een organisatie met een duidelijke missie. Het resultaat? Een film die zowel trots en betrokkenheid binnen de organisatie creëert als extern een sterke employer branding neerzet.

impact
Met filmische storytelling en dynamische cameravoering legden we de energie en samenwerking binnen de GGD vast. Door echte werksituaties en de veelzijdigheid van de GGD in beeld te brengen, voelt de video authentiek en inspirerend. De montage is snel en meeslepend, de boodschap helder: Gezond zijn gunnen we iedereen. Het resultaat? Een wervingsvideo die verder gaat dan een vacaturetekst. Een intern en extern statement dat laat zien waar de GGD voor staat, nu en in de toekomst.